Expedia er ny officiel sponsor for engelske fodbolddommere og kampofficials

Kampdommerne Andre Marine (rødt) og Martin Atkinson (sort)

Expedia, verdens største online rejsebureau, har underskrevet en aftale om at blive officiel sponsor for det engelske dommerforbund Professional Game Match Officials Limited (PGMO). Aftalen betyder, at Expedia-brandet kommer på dommertrøjer i Barclays Premier League, npower Football League, FA Cup med Budweiser, Capital One Cup og andre professionelle engelske kampe.

Sponsoratet er indgået for et år, og Villa Park danner på søndag rammen for kick off ved Community Shield Cup. Sponsoratet giver Expedia adgang til flere end 2.500 professionelle fodboldkampe med et anslået globalt seertal på over fem milliarder.

Andrew Warner, senior marketingdirektør for Expedia EMEA siger: "Vi er stolte over at være ny sponsor for dommerne. Som verdens største online rejsebureau har det været naturligt, at koble os på en sport med et globalt publikum. Rejser repræsenterer et af ​​de største online-køb, man vil foretage, og dette partnerskab bakker op om den kendsgerning, at Expedia dybest set understøtter gode beslutninger. Både sportslige- og rejsebeslutninger kan medføre store økonomiske og følelsesmæssige konsekvenser. Hos Expedia har vi hjulpet rejsende med at træffe gode beslutninger i over femten år og er vi glade for det nye samarbejde med nogle af de højest profilerede beslutningstagere fra sportens verden."

Mike Riley, adm. direktør for PGMO, udtaler: "Vi er meget glade for, at kunne byde Expedia velkommen som PGMOs nye officielle sponsor. Opbakningen fra vores partnere er en hjælp i træningen og udviklingen af officials på alle kampniveauer. I Select Group [de højest profilerede fuldtidsprofessionelle dommere] har vi et verdensklassehold af beslutningstagere, hvilket understreges af, at der det seneste år været flere end 80 internationale udnævnelser fra FIFA og UEFA til Select Group-dommere. Samtidig er vi et af kun tre europæiske lande med tre Elite FIFA dommere: Howard Webb og Martin Atkinson har været ansvarlige for semifinaler i henholdsvis UEFA Champions League og Europe League, og nu skal Mark Clattenburg dømme mændenes olympiske finale. Dommerstanderden forbedres for hver sæson, så det er et godt tidspunkt for Expedia at indgå et partnerskab med os.

Expedia, der giver adgang til 300 flyselskaber og næsten 150.000 hoteller kombineret med avancerede søgeværktøjer til at hjælpe rejsende med at træffe de rigtige beslutninger, vil bruge ekstra marketingomkostninger på at styrke den positive effekt af god beslutningstagning ved at fremhæve, hvordan online rejseteknologi giver folk mulighed for at tage kontrol over deres egne rejseerfaringer. Gennem partnerskabet håber Expedia at kunne nå ud til kunderne og tydeliggøre, hvordan de kan hjælpe dem med at tage de rejsebeslutninger, der passer bedst til deres unikke behov.

Partnerskabet giver en række titel- og salgsfremmende rettigheder, herunder branding på trøje- og træningsdragt på alle professionelle dommere, assisterende dommere og fjerdedommere, branding og akkreditering på alt PR-materiale samt PGMOs og alle ledelsesorganers hjemmesider.

Dan Lynn, adm. direktør for Expedia i Asien, siger: “Expedia er én af de få reelt globale rejsevirksomheder med lokale sites til rejsende i hele verden. Ud over at aktivere sponsoratet af PGMO i Europa vil vi også fokusere på Asien, hvor der er et stort overlap mellem Expedias kundebase og fodboldentusiasmen. Dette partnerskab er en meget betydningsfuld global brandingmulighed for os.”

PGMO spiller en aktiv rolle i udviklingen af ​​dommerstandarder i fodboldens verden. I øjeblikket har PGMO et videndelingsprogram, der gavner andre forbund såsom Asian Football Confederation, der har et fremtidigt dommerprojekt støttet af PGMO, samt individuelle fodboldforbund i Japan, Australien, Island, New Zealand, Canada og Major League Soccer i USA, der samarbejder med PGMO for at forbedre deres egne dommere. PGMO samarbejder også med British Council om Premier Skills coachinginitiativer og har i den forbindelse stillet trænere til rådighed til at træne mere end 300 græsrodsdommere og assisterende dommere i 14 lande i Afrika, Kina, Sydøstasien og Mexico.

”Vi ser det som en mulighed for at arbejde med professionel fodbold og fremhæve dommerne som rollemodeller og respekterede beslutningstagere. Og der vil være masser af muligheder for vores kunder over hele verden for også at blive involveret i partnerskabet," tilføjer Warner.

Fakta:

Om PGMO: PGMO blev dannet i 2001 for at forbedre dommerstandarder. PGMO ledes af den tidligere dommer Mike Riley, hvis team af ledere og trænere er ansvarlige for træning, udvikling og vejledning af 77 dommere og 231 assisterende dommere. De højest profilerede dommere er de 16 fuldtidsprofessionelle PGMO Select Group-dommere.

Select Group-dommerne bliver løbende overvåget under kampene og deltagerhver fjortende dag i træningsdage, hvor deres præstationer, teknik og kondition overvåges. De er omgivet af et team af fuldtidsbeskæftigede idrætsforskere, der leverer et skræddersyet konditions- og kostprogram, sprinttrænere, der forbedrer løbeteknik, sportspsykologer, fodterapeuter og vision forskere, der måler reaktionstider og perifert syn, og som arbejder med hver enkelt dommer for at forbedre deres synsvinkler og hjælpe dem med at forudse, hvilket område, de skal flytte sig ind i, for at få den bedste overblik over kampens aktioner.

For mere information om Professional Game Match Officials Limited, kontakt Philip Dorward ved PGMOs pressekontor på ­+44 0207864 9157 eller på pdorward@premierleague.com

Expedia er ny officiel sponsor for engelske fodbolddommere og kampofficials

Skrevet: 10.august 2012