Rejsegigant sætter massiv fokus på Danmark – og danskerne skal selv hjælpe til

Verdens største online-rejsebureau vil promovere Danmark massivt overfor de mange millioner rejsende Expedia hvert år er i kontakt med. Indholdet i ”Danmarks-kampagnen” skal danskerne selv være med til at producere. Expedia starter nemlig en stor indsamling af danskernes egne tips til den bedste ferie i Danmark, som kan vise Expedias mange millioner rejsende at Danmark er meget mere end den lille havfrue.  

Expedia er hver eneste måned i kontakt med flere hundredetusinde rejsende i USA, Europa og resten af verden via Expedia sites og et væld af kommunikationskanaler, såsom Expedias nye webtv-kanal. Og netop webtv-kanalen bliver omdrejningspunktet for kampagnen der skal samle de bedste tips til Danmark som ferieland:

”Vi ved udmærket godt at de allerbedste tips og anbefalinger til at opleve Danmark kommer fra danskerne selv. Derfor går vi nu ud og opfordre danskerne til at optage små film fra netop deres yndlingssteder i hele landet. De bedste og mest overraskende vil vi i Expedia bruge overfor de mange millioner af rejsende vi er i kontakt med, alt sammen for at vise Danmark som danskerne selv vil vise landet frem,” siger Charlotte Gogstad, der er chef for Expedia i Norden.

100.000 Expedia rejsende til Danmark

At der er tale om en ikke uvæsentlig rejseaktør vidner helt nye tal om. Alene de sidste 12 måneder har Expedia sent mere end 100.000 udenlandske turister til Danmark, et tal Expedia med det nye initiativ forventer at øge:

”Vi vil selvfølgelig gerne sende flere rejsende til Danmark, det er godt for os og det er godt for den danske turistindustri. Men initiativet med at lade danskerne selv komme til orde handler lige så meget om at sikre at de folk der kommer til Danmark får den bedst mulige ferieoplevelse. Det sikre vi ved at folk i hele verden, kan se hvad mennesker som dem selv anbefaler. Så nu håber vi selvfølgelig at en masse danskere har lyst til at dele deres viden med os.” siger Charlotte Gogstad.

Foruden at vise skjulte sider eller kendte steder som vi også selv holder af i Danmark, deltager alle der bidrager med indhold i en konkurrence om blandt andet en rejse til New York, 7 stk. forlængede storbyferier i Skandinavien og meget andet.

For mere information og for at deltage besøg: www.facebook.com/expedia.dk

Rejsegigant sætter massiv fokus på Danmark – og danskerne skal selv hjælpe til

Skrevet: 29.august 2011

You might also like :